Hola.
Tengo un rotor Prosistel PST 110. Necesito recalibrarlo ya que de nuevo me vino con el azimut desplazado. Agradecería que que un amable colega me pudiese dar una mano.
Gracias por anticipado, 73
Juan EA6LP, mail x7777@ono.com
Buenos dias Juan el procedimiento es el siguiente:
1. Installrotatoranditscontrolwires.Makesureyouhavethewiresonthe
correct terminals of the junction box. You can test for +12 and -12V DC
on the Pot wires. As well as the P (wiper terminal) for approx 0V DC.
2. Pluginthecontrollerandturnonpower.Therotatorbearingreadout
should be close to 110 degrees if the P wire is exactly 0.0 VDC. If the reading is negative on the P wire then you need to remove the P connection terminal and drive the rotator in a CW direction until you can see a slightly positive voltage on the P lead. Say .02 VDC.
3. ReattachthePleadontheterminalandthecontrollershouldnowreada bearing.
4. Place the controller in the Absolute Value Voltage reading mode. This will show the voltage value being seen from the DC amplifier output to the display driver board. You can now see this pot voltage and the digital degrees reading simultaneously( C box) or just absolute (B Box). If the voltage value is positive it should coincide with the chart in your manual for degree readout.
5. DrivetherotatorbothCWandCCWtoassureitisabletodriveinboth directions. If not then the voltage value may be over or under the electronic limits of 0.00 V and .500 V or 000 and 500 respectively on the display. Remove the P lead and drive the rotator again in the direction which will center the pot reading to approx .25V (250 on the meter). Reattach the P lead and observe that you are now between 000 and 500 relative volt readout.
6. Againturntherotatorto000degrees.Youmaywishtore-centerpotTR4 if you have ever moved it to adjust for degree correction of your antenna. Otherwise leave it alone. Note newer controllers do not have TR4 on the board.
7. Youshouldnowcenteryourantennamastto000degreesandtightenthe mast clamp.
Te adjunto un PDF de donde he sacado la informacion por is se averia el POT algo muy comun en estos motores.
Saludos
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´73 de EA6Y
Ok. gracias Biel.
Hola a todos,
No conozco el PST110 pero los que he conocido de la serie "D" (PST641D, 2051D, 61D y 71D) se alimentaban a +5V (pin #4: +5V y pin #5: Gnd)
Recuerdo que la antigua serie "B" y "C" si iban alimentados a +12V y -12V
Biel estás seguro que esa guía es para los PST110? O puede que sea de los antiguos serie "B/C"?
Saludos, Pablo EA4TX
http://ea4tx.wordpress.com/
http://www.ea4tx.com/
Hola Pablo el que yo tuve y use la guia era C , desconozco si hay modelos a 5v ,pues cansado de problemas de POT volvi al G-2800dxa.
Saludos
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´73 de EA6Y
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